Mysen IF og Eidsberg IL inngår samarbeid på seniornivå

Mysen og Eidsberg vil sesongen 2023 danne et felles seniorlag i 7. divisjon

Trenerteamet: Pawel Perkowski, Eivind Tornes, Tor-Widar Granberg og Kenneth Aastrøm

Bakgrunnen for samarbeidet er svært enkel. Siden oppstarten i vinter har begge lag hatt for få spillere til å kunne stille egne, respektive lag i seriespill. Siden både Mysen og Eidsberg nå spiller i 7. divisjon var avgjørelsen nokså selvskreven. Naboklubbene ble derfor raskt enige om at tiden nå er inne for å samarbeide.

Per nå har vi telt opp en stamme på rundt 20 aktive spillere og 10 stykker som er litt usikre. Vi må også ta forbehold om at ikke alle kan prioritere fotballen 100% i tillegg til skader som kan oppstå. Men erfaringsmessig dukker det også alltid opp noen når været blir varmere og gresset grønt. Så vi regner med å kunne stille med en slagkraftig tropp når serien starter opp i april, forteller trenerteamet, som vil bestå av Tor-Widar Granberg, Pawel Perkowski, Eivind Tornes og Kenneth Aastrøm.

I tillegg til det sportslige ønsker det som nå blir Mysen/Eidsberg å arrangere flere sosiale begivenheter gjennom sesongen. Det viktigste nå er raskest mulig å bygge én felles spillergruppe, styrke relasjoner og gode holdninger. Deretter tror vi det sportslige vil komme litt av seg selv. Mysen/Eidsberg vil stille i to draktsett som representerer begge klubber, samt veksle mellom å spille og trene på Mysen og på gressmatta i Eidsberg, etter hvert som den blir klar.

Mysen/Eidsberg spiller sin første treningskamp allerede i morgen kl. 12.00 på Mysen kunstgress. Da kommer naboene fra Skiptvet på besøk.

Dette innlegget ble publisert i Mysen fotball. Bokmerk permalenken.