Materialforvalter i Mysen IF Fotball er:
Anders Aarhus
E-post: post@mysenfotball.no
Mobil: 454 79 348
Utstyrsbehov fra lagene meldes fortrinnsvis pr. e-post.
Viktig: For mye utstyr blir borte. Alle må ta vare på utdelt utstyr og levere inn det som ikke lenger er i bruk. Svinnet har vært høyt og dette har kostet klubben mye penger. Du som er trener, leder eller spiller hos oss må bidra til at svinnet blir mindre.
Hovedprinsipper:
- Utstyr leveres ikke ut før det som skal leveres inn kommer inn. Dette er viktig for oss både for å redusere svinn, men også for å få logistikken til å gå opp.
- Kun én person fra hvert lag som tar ut utstyr for laget, det er ellers vanskelig for oss å holde oversikt.
- Beregn at det vil gå noen dager fra innmeldt behov til utlevering.
- Alt utlevert utstyr er klubbens eiendom. Det er viktig at alle tar vare på utstyret og behandler det med tanke på at det skal brukes av andre senere. Utstyr som ikke lenger brukes leveres inn fortløpende.
- Henvendelser vedr. utstyr rettes alltid av lagleder, evt. materialforvalter på laget, til klubbens materialforvalter (altså; kun én person fra hvert lag som koordinerer utstyr).
Vi har følgende rutine for ut/innlevering av utstyr:
- Alle lag skal ha kodelås på skapet (ikke hengelås med nøkkel). Koden skal være kjent for klubbens materialforvalter. Kodelås fås av klubben, blir den ødelagt skaffer laget ny selv.
- Behov for utstyr sendes pr. e-post til materialforvalter.
- Materialforvalter pakker utstyret og legger det i lagets skap i brakka, evt. avtaler tid for utlevering. Lagledere får beskjed når det er klart til avhenting.
Følgende utstyr er felles for alle lag og befinner seg i brakka:
- Elektrisk ballpumpe.
- Vester i ulike størrelser.
- Sammenleggbare små mål.
- Rebouncher.
- Kjegler og markører.
- Strømpe og sportstape.
- Isposer og plasterpakker.
- Hjertestarter befinner seg i kiosken.
Følgende utstyr deles ut til lagene:
- Spillerdrakter (1 til hver spiller).
- Keeperdrakter (1 til hver keeper, maks 2 pr. lag).
- Keeperhansker (1 pr. keeper, evt. etter rimelig behov).
- Baller (etter behov – maks 1 pr. spiller) – lagene må selv erstatte baller som blir mistet i løpet av sesongen.
- Nøkler til brakka (1 pr. trener/lagleder, innleveres når lagleder/trener slutter).
- Fløyte (1 pr. lag eller etter behov).
- Vester (6-12 år: ant. tilsvarende ½-part av ant. spillere, 13 år og eldre: 1 pr. spiller – eller; etter rimelig behov).
- Ballnett (etter behov).
- Førstehjelpsbag med utstyr (1 pr. lag).
Følgende bekledning deles ut til lagledere/trenere:
Vi bytter ikke ut bekledning som er delt ut tidligere hvis det er i god stand.
Vinterjakke – til trenere som trener fast utendørs om vinteren.

Til slutt: hjelp oss med å ta vare på utstyret. Det gjør du ved å:
- Innføre en rutine om at alle som er på trening hjelper til med å samle baller etter endt økt. Like mange baller inn som ut.
- Levere inn utstyr som ikke er i bruk.
- Aldri la spillerdrakter overvintre hos spillere, alle skal samle inn drakter etter siste seriekamp på høsten.
- Sørge for å få inn drakter fra spillere som slutter.
- Pass på utdelt utstyr – ikke sett igjen bagen på bortekamper eller cuper.
- Skap i brakka skal holdes ryddig – vester tas med hjem for vask ved behov – det er lite trivelig med svetteluktende vester i brakka, det er heller ikke så ok for spillerne å ha på seg.